W skrócie…
Drobinki piasku w gąbce, brudna szmata czy szczotki na myjni automatycznej działają na lakier jak papier ścierny. Chyba nikt z nas nie lubi, kiedy ktoś myje nasz kochany samochód papierem ściernym. Korekta lakieru samochodowego w naszym studio, jest to proces mający na celu przywrócić lakier samochodowy do stanu świetności, do ideału, jaki auto pamięta jak było młode. Powiem więcej, auto po regeneracji lakieru samochodowego wyjeżdża z naszego studia ładniejsze niż z salonu. Tak, jest to możliwe.
Jadę do lakiernika
Polerowanie samochodu dla wielu z Was, może kojarzyć się z wizytą u lakiernika, który za kilka stów “przeleci” samochód maszyną i po temacie. Niestety, realia są inne, lakiernik na samo słowo “polerowanie” dostaje gęsiej skórki i ucieka do garażu. Dlaczego? Ponieważ wie, że kiedy trzeba zregenerować lakier samochodowy właściwie, należy na to poświęcić (często przy samochodach używanych, chociaż nowe też się zdarzały) kilkadziesiąt godzin pracy i w tym miejscu wcale nie przesadzam. Lakiernik w tym czasie może “wymalować” kilka samochodów i zarobić kilka tysięcy złotych, więc sami rozumiecie. W naszym studio detailingowym, na samo słowo korekta lakieru samochodowego jesteśmy gotowi do pracy, ponieważ profesjonalna odnowa samochodu jest to dokładna i precyzyjna praca wymagająca wiedzy i doświadczenia. Auto detailing, jak samo określenie mówi, jest to dbałość o najmniejsze szczegóły i szczególiki, detale.
Lakier lakierowi nierówny
Każdy samochód jest inny. Mamy samochody niemieckie, francuskie, włoskie, koreańskie, japońskie i tyle, co marek samochodów, mamy różne twardości lakierów samochodowych. Dlaczego o tym wspominam, ponieważ jest to bardzo istotny szczegół, który mówi nam jak mamy podejść do samochodu. W szczególności jak polerować, jaką pastą i w jaki sposób. Wyróżniamy różne twardości lakierów samochodowych, na samochodzie niemieckim jest on twardy (Mercedes, Audi, Volkswagen), gdzie już przy samochodach japońskich (Mazda, Lexus, Toyota) mamy do czynienia z lakierami miękkimi. Jest to cenna informacja, chociaż nie najważniejsza. Profesjonalne polerowanie samochodu można porównać do gry w szachy. Musisz przyjąć odpowiednią strategię, poczuć samochód, lakier, żeby wyciągnąć z lakieru samochodowego wszystko, co najlepsze. W naszej pracy używamy kilka rodzajów past polerskich o różnej degradacji, czyli stopniu ścieralności. Nie wspominając już o tym, że producentów chemii jest tyle, co samochodów na parkingu pod Biedronką. Bardzo ważne jest, jakiej pasty użyjemy, bowiem właściwy wybór jest gwarantem sukcesu.
Na koniec…
Dalej samochód należy odpowiednio przygotować, solidnie umyć. Następnie usunąć zabrudzenia ze smoły, muszek i innych zanieczyszczeń, które na trwałe przylegały do lakieru. Kolejno, zabezpieczamy elementy samochodu, takie jak plastiki, chromy taśmą lakierniczą. Autko przygotowane, zabezpieczone, mamy pastę i plan działania, więc możemy brać się do pracy. Korekta lakieru i polerowanie, to kilka etapów pracy, następujące po sobie w odpowiedniej kolejności. W zależności od rodzaju lakieru i jego stanu, musimy użyć odpowiedniej maszyny polerskiej i pasty, żeby zrobić to dobrze. Maszyna polerska w rękach amatora, jest jak odbezpieczony pistolet, można zniszczyć lakier szybko i łatwo.
Dlatego ważne jest doświadczenie i setki godzin spędzonych z maszyną w ręku, żeby w momencie polerowania np. Lamborghini nie popełnić najdroższego błędu w życiu. Kiedy zaczynamy pierwszy etap w przypadku samochodów używanych, na pierwszy ogień idzie pasta, która “mocno” ścina lakier, czyli usuwa i wyprowadza najpoważniejsze uszkodzenia, kolejno używamy pasty łagodniejsze, które w rezultacie na końcu mają sprawić, że lakier jest gładki i bez żadnej skazy. W końcu samochód nabiera nowego życia. Lakier przestał być matowy, a zarysowania zniknęły na zawsze. To co? Kiedy jedziemy na myjnię? 😉
Wpadnij do nas:
ul. Szeligowska 26B, 01-320 Warszawa Bemowo
zapraszamy Zespół Detailing-Crew Warszawa Bemowo.
Odwiedź nas na naszym Facebooku i bądź na bieżąco.